Opening van het nieuwe gebouw voor GLS De Regenboog en Spinibo

Op 24 mei 2019, over deze onderwerpen: Jeugd & Onderwijs & deeltijdsonderwijs, Jeugd & Onderwijs

We zijn heel blij dat we in Zellik een nieuw gebouw voor de lagere school en voor Spinibo kunnen openen hebben.  De naschoolse opvang is een sterkhouder van de gemeente en de gemeenschap in Zellik.  Alle lagen van de bevolking ontmoeten elkaar in Spinibo.  De lokalen staan netjes afgescheiden van de lagere school, GLS  De Regenboog, maar toch ook vlakbij zodat klaslokalen en een refter kunnen gedeeld worden met de school. Ook de speelplaats kan driedubbel gebruikt worden, zowel de speelpleinen, Spinibo als de school maken er gebruik van.  Met deze investering toont de gemeente dat ze wil investeren.  Via investeringen in gebouwen, investeren we ook in het gemeenschapsleven van Zellik.  De twee muzikale N-VA schepenen, Johan De Rop en Joris Van den Cruijce, gaven de opening nog een muzikaal tintje mee.  Samen met de leerlingen zongen ze het vliegerlied en een op maat geschreven snijdersbank