N-VA Asse werkt … voort!

Op 18 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA Asse ging naar de verkiezingen met de slogan “N-VA Asse werkt”. We kunnen nu zeggen dat N-VA Asse verder zal werken aan een beter Asse. Niet van aan de zijlijn, maar binnen het gemeentebestuur.

N-VA Asse koos voor een stabiele meerderheid met inhoudelijk een duidelijke N-VA stempel. Een coalitie met de grootste partij (CD&V) is een logische en vooral democratisch te verantwoorden keuze. Via een slopende onderhandeling kon een mooi inhoudelijk resultaat worden behaald. Waar we als nieuw gemeentebestuur voor staan, is tamelijk omvangrijk en uitgebreid. De komende maanden werkt N-VA samen met de coalitiepartner voort aan het verder detailleren van het beleidsplan voor 2019-2024. Zeker is dat je daar “de kracht van verandering” in zal terugvinden.

Ook kon N-VA mee zorgen voor een verandering in hoe het schepencollege wordt georganiseerd. Zo worden op de sociale portefeuille (met welzijn, bijzonder comité, sociale zaken, het woonzorgcentrum en wonen) na de bevoegdheden onderverdeeld in 3 groepen, geënt op de werking en organisatie van de gemeentelijke diensten. Elk van die groepen krijgt een team van telkens 1 CD&V en 1 N-VA-schepen. Ze delen de inhoudelijke uitwerking van de bevoegdheden, maar krijgen elk eigen ‘verantwoordelijkheden’. Zo wordt de aansturing van het schepencollege efficiënter en professioneler. De ervaren journalisten vonden dit alvast een positieve en opmerkelijke verandering. Dat is al een eerste voorbeeld van “de kracht van verandering”. Het zal zeker niet de laatste zijn.

N-VA Asse werkt