N-VA Asse trekt zelfstandig naar de kiezer in 2012 !

Op 8 oktober 2011

Ondanks de goede menselijke verstandhouding met de huidige kartelpartner CD&V, heeft N-VA Asse besloten om zelfstandig naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 te trekken. De aanbevelingen van het nationale partijbestuur zijn daar niet vreemd aan. Maar apart opkomen geeft ook meer duidelijkheid en transparantie: het aantal verkozenen op een kartel-lijst is immers steeds een gok, en kan ook helemaal afwijken van het oordeel van de kiezer.

Bovendien: in 2006 was N-VA een kleine partij. Nu is N-VA al heel wat beter uitgebouwd, en dus ook in staat om zelfstandig naar de kiezer te gaan. De N-VA meent dat ze door op te komen met een eigen lijst meer kan wegen op het bestuur van onze gemeente in al zijn aspecten: financiën, ruimtelijke ordening, … tot en met het Nederlandstalig houden van onze gemeente, die nog altijd bloot staat aan de verfransing en de druk van Brussel.

Uiteraard blijft N-VA Asse loyaal meewerken in het gemeentebestuur tot einde 2012.

Op 1 januari 2012 neemt Peter Verbiest de bevoegdheden van schepen Etienne Keymolen over. In dit laatste jaar zal de klemtoon blijven liggen op een efficiënt en zuinig beheer: zeker in deze financieel turbulente tijden mag het gemeentebestuur zich niet laten verleiden tot overbodige of niet noodzakelijke uitgaven.

Peter Verbiest: “Het overnemen van de bevoegdheden van Etienne Keymolen (Financiën, Integratie, Milieu, Ontwikkelingssamenwerking, Senioren) vormt voor mij zeker een uitdaging. We moeten oog hebben voor de financiële situatie van de gemeente op langere termijn. Ook de integratieproblematiek verdient onze volle aandacht. Asse kreunt onder de migratie; het is teveel en te snel. In de mate dat we de instroom niet kunnen tegenhouden, moeten we inzetten op de verplichte integratie en inburgering van diegenen die hier komen wonen.  Wie hier komt wonen moet respect hebben voor de taal en de aard van de autochtone bevolking”.

Inzake asiel en migratie organiseert N-VA Asse op 10 oktober om 20 uur in het Gasthuis een gespreksavond met N-VA-volksvertegenwoordiger Sarah Smeyers. De oorzaken van deze problematiek, de voorstellen van de N-VA en de mogelijke maatregelen die een gemeente kan nemen, komen daar zeker aan bod.