Kobbegem Kermis bestolen door gemeente?

Op 4 november 2013

kobbegem kermis         Kobbegem Kermis bestolen door gemeente?

Op de gemeenteraad van 21/10/2013 vroeg N-VA raadslid Peter Verbiest meer uitleg over een wat pijnlijke zaak. “De comitéleden van Kobbegem Kermis hebben moeten vaststellen dat hun kermismateriaal uit de opbergruimte verdwenen was. Dat materiaal had een plaats gekregen in het oude gemeentehuis van de deelgemeente. Al snel bleek dat er geen dieven aan het werk waren geweest, maar dat de gemeentelijke diensten het materiaal hadden meegenomen en grotendeels weggegooid. Dat was gebeurd bij het opruimen van het oud gemeentehuis van Kobbegem”, vertelt N-VA-er Peter Verbiest. Het gemeentehuis moest worden leeg gemaakt, omdat het gebouw openbaar verkocht wordt.

“Voor de vereniging die haast uitsluitend met vrijwilligers draait, is dit een bijzonder zware klap. We vinden het samen met hen sterk dat de gemeentelijke diensten niet wisten dat het materiaal eigendom was van Kobbegem Kermis. Sterker nog, de werknemers die betrokken waren bij het opruimen, werden niet verwittigd door hen die het wel wisten”, gaat Verbiest verder. “Vanuit N-VA hebben wij in ieder geval een andere visie over hoe een bestuur moet omgaan met ons rijk verenigingsleven.”

Raadslid Verbiest vroeg tenslotte nog dat er eerstdaags klaarheid moet komen over welk materiaal nog gerecupereerd kan worden. En vooral, hoe het gemeentebestuur denkt het nadeel voor de kermisvereniging te compenseren.

Johan De Rop