Asse krijgt 2 kandidaat-parlementsleden bij N-VA

Op 14 december 2023, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2024

Als grote gemeente binnen arrondissement Halle-Vilvoorde kan N-VA Asse 2 kandidaten afvaardigen op de lijsten voor de komende parlementsverkiezingen.

Sigrid Goethals is niet alleen schepen in Asse, ze is ook al zetelend parlementslid in de Kamer van volksvertegenwoordigers. Ze is een niet onopgemerkt lid van o.a. de commissie Binnenlandse Zaken waar ze geregeld minister Verlinden het vuur aan de schenen legt.

Sigrid krijgt als lijstduwer op de N-VA lijst voor de kamer een heel prominente plaats. Ze wil zich blijven focussen op veiligheidsthema’s en blijven inzetten voor onze politiemensen in en rond de hoofdstad.

“Onze politiezones in de Vlaamse Rand lijden onder grote chronische personeelstekorten en een structurele onderfinanciering, terwijl ze elke dag te maken krijgen met grootstedelijke problematieken. Overlast, steekpartijen en agressie zijn te vaak dagelijkse kost geworden voor onze veiligheidsdiensten. Dat tij moeten we keren, want een veiligere gemeente is onze ambitie”, stelt Goethals.

De speerpunten vanuit N-VA zijn dan ook Vlaams beleid, een kordaat sociaal beleid en veiligheid in de meest brede zin van het woord. Daar wil Sigrid Goethals voor 300% haar tanden in zetten. De Assenaar verdient een kordater en rechtvaardiger beleid.

De kamerlijst wordt getrokken door Theo Francken.

Maar ook voor het Vlaams parlement kandideert een Asses schepen. Johan De Rop wist het N-VA kiescollege te overtuigen en krijgt plaats 11 toegewezen op de lijst voor het Vlaams parlement, de lijst die wordt getrokken door huidig minister Ben Weyts.

Johan wil zich inzetten voor het beter financieren van de gemeenten in de rand rond Brussel, waar Asse toe behoort. Ook een grotere en meer systematische aandacht voor de ondersteuning van anderstaligen in het onderwijs in de Vlaamse rand en het responsabiliseren van de ouders, staat bij hem als lokaal schepen van onderwijs, hoog op de agenda. Daarnaast wil hij dat vanuit Vlaanderen meer hulpmiddelen worden voorzien voor een kordaat sociaal beleid zodat de steeds te schaarse middelen bij degenen die het echt nodig hebben, terechtkomen.

“Als schepen van jeugd, onderwijs en deeltijds kunstonderwijs kom ik in aanraking met heel wat typisch Vlaamse bevoegdheden. Soms zie je dat bepaalde goedbedoelde maatregelen niet even goed uitpakken. Je merkt in de praktijk dat sommige regelgeving veel te complex is. Zaken zoals kinderopvang zijn veel te ingewikkeld gemaakt. Ook mijn professionele ervaring bij het begeleiden van veranderingen in organisaties, wil ik graag aanwenden in een streven om het beter, eerlijker en efficiënter te doen.”, vertelt Johan De Rop.

Sigrid en Johan hopen op de steun van vele Assenaren. Gezien in onze provincie N-VA vermoedelijk het meest aantal zetels zal bemachtigen, zijn zij ook de beste kans om opnieuw minstens 1 en waarom niet 2 Assenaren in het parlement te krijgen. Iets wat voor een gemeente altijd een voordeel is. De Dorpsstraat heeft immer een voet in de Wetstraat nodig!