N-VA vraagt en krijgt extra infomomenten in verband met Ringdossier‏

Op 11 december 2015
Joris Van den Cruijce

“In januari start het openbaar onderzoek in het kader van het vastleggen van het PRUP-Asse, zeg maar het Ringdossier.  Provincieraadslid Joris Van den Cruijce (N-VA) drong erop aan in de provincieraad om een extra inspanning te doen voor de communicatie naar de Assesse bevolking.  De provincie had al laten weten, via een persmededeling, dat er zal gewerkt worden via een info-markt.  De info-markt zou doorgaan op 18 en 19 januari, tijdens de kantooruren.  Men kan dus moeilijk zeggen dat er ruime inspraakmogelijkheden voorzien zijn door provincie.  Joris Van den Cruijce, bracht daarom de zaak opnieuw voor de provincieraad op 8 december.  De gedeputeerde, Julien De Keyser, stemde daarop uiteindelijk in met de oorspronkelijke vraag.  De provincie zal, bijkomend aan de algemene info-markt, ook ingaan op vragen van lokale verenigingen om in Asse extra infomomenten te organiseren.  Belanghebbende verenigingen kunnen dus, in samenwerking met de provinciale diensten, een  infomoment organiseren.

Na de periode van het openbaar onderzoek verhuist het dossier opnieuw en voor de laatste keer naar het provinciale niveau.  Algemeen wordt verwacht dat het PRUP Asse, met zijn 6 deelplannen, voor de zomer naar een definitieve beslissing gaat.

Joris Van den Cruijce, provincieraadslid N-VA Asse