Mollem wint erbij !

Op 26 september 2016, over deze onderwerpen: Interpellaties

Mollem wordt beter van voorstellen Louis Lombaert

Een lokale vertegenwoordiger hebben in de gemeenteraad kan nooit kwaad. Dat bewees Louis Lombaert (N-VA) vorige gemeenteraad. De Assese meerderheid gaat eerstdaags aan de slag met de door hem aangehaalde Mollemse problemen.

Merchtemsebaan

N-VA-Raadslid Louis Lombaert had het vorige gemeenteraad over de  erbarmelijke toestand  van  de gedurende jaren wat verwaarloosde Merchtemsebaan. Deze landelijke verbindingsweg tussen Mollem en het centrum van Asse wordt door vele zwakke weggebruikers gebruikt.

Bij zwaar weer wordt de Merchtemsebaan herleid tot een modderpoel.

“Fietsers en voetgangers moeten zich een weg banen tussen  slijk,  putten, verzakkingen en grint wat zeker niet zonder gevaar is met het vrij druk autoverkeer op deze baan”, stelde raadslide Lombaert. Hij vroeg een grondige aanpak, herstelling van het wegdek en maatregelen om de modderstromen die van de velden afspoelen, tegen te gaan.

Het gemeentebestuur beloofde in het  derde trimester een grondige sanering te door te voeren.

Schermershoek

Tijdens dezelfde gemeenteraad werd door raadslid Louis Lombaert ook naar maatregelen gevraagd om de snelheid van het verkeer in Schermershoek aan te pakken, meer bepaald tussen het gedeelte van de spoorwegovergang en de reeds aangebrachte versmalling.

Ook hier werd door de huidige meerderheid beloofd om de nodige voorzieningen te treffen.

Kasteelstraat

En geen 2 zonder 3. Het actieve Mollemse raadslid kaartte ook de problematiek van het tweerichtingsfietspad in het dorpscentrum. “Na de wegversmalling wordt het tweerichtsingsfietspad herleid tot een éénrichtingsfietspad en worden de fietsers verplicht de baan te kruisen om dan ter hoogte van de Kloosterbeekstraat weer de Kasteelstraat te moeten kruisen. Twee onnodige en gevaarlijke maneuvers volgens ons,” aldus Lombaert.

Er werd door het raadslid dan ook gevraagd om over de gehele lengte het  fietsen in beide richtingen mogelijk te maken. Ook hier werd door het bestuur beloofd de gepaste maatregelen te nemen waardoor het “3 keer prijs” was voor de Mollemenaars … met dank aan het Mollemse raadslid.