Gevolgen van de verkiezingen van 25 mei voor Asse

Op 1 juni 2014
Ondanks de heel goede stembusresultaten van N-VA-ers Peter Verbiest en Sigrid Goethals raakte geen van de Assesse kandidaten verkozen in het Vlaamse of federale parlement. Toch wordt er bij N-VA Asse gejuicht. Niet enkel om de algemeen goede score van de partij. Ook omdat huidig provincieraadslid Inez De Coninck uit Opwijk wel werd verkozen. En dit heeft een gunstige impact voor Asse.
Inez zal nu ze parlementslid wordt, ontslag nemen uit de provincieraad van Vlaams-Brabant. Haar zitje in de provincieraad zal definitief worden ingenomen door Assenaar Joris Van Den Cruijce.
Joris zat voor N-VA al als tijdelijk plaatsvervanger in de provincieraad. Hij gaat er nu definitief aan de slag. Zo heeft de gemeente Asse opnieuw een provincieraadslid, na het veel te vroege overlijden van Rita Malfroy (eveneens N-VA).
Het Assesse N-VA bestuur wenst Joris veel geluk, werklust en wijsheid bij het uitoefenen van zijn mandaat.